Projektový den ve školní družině: UMĚNÍ


Učit se – znamená objevovat. To už dobře vědí žáci třetí třídy, kteří se v předvánočním týdnu seznámili s několika novinkami ze světa umění. Odpolední blok s uměním žákům přinesl rozluštění tohoto slova. Po úvodní prezentaci s množstvím ukázek a otázek se děti rozdělily do dvojic a přiřazovaly obrázky k jednotlivým druhům umění, zároveň touto aktivitou získaly základní přehled o názvech uměleckých slohů. Další část byla v duchu tvoření. Ve skupinkách žáci skládali obrazy z geometrických tvarů různých barev a velikostí. Nejzábavnější aktivitou bylo kreslení na tabuli poslepu. Poslední činnost se odehrávala na školní zahradě. V duchu land art jsme s využitím větví vytvářeli obrovský obraz slunce. Děti touto částí pochopily, že umění se nemusí odehrávat jen na papíře a v ateliéru. Pro umělce je také důležitý proces samotného tvoření a některá díla mohou stejně rychle vzniknou jako zaniknout.

Třeťáci se do každé práce pouštěli s obrovským nasazením a energií a podle jejich závěrečného hodnocení je objevování umění bavilo, stejně jako mě.

Mgr. Tereza Friedl –